torstai 7. elokuuta 2014

Laiskiainen lakkasi kyntensä

Enpä olisi uskonut, että kirjoittaisin tähän blogiin postauksen kynsistä. Mutta koska tarkemmin ajatellen kädet ja kynnet liittyvät mutkan kautta aika läheisestikin remonttihommiin, ruuanlaittoon ja puutarhassa möyrimiseen, on kai kynsipostauskin vielä joten kuten tämän blogin aihepiirin rajoissa.


Minä kuulun ihmisiin, joiden mielestä kynsien laittaminen on suunnilleen yhtä mielenkiintoista kuin oman napanöyhdän kaivelu. Olen käyttänyt oman aikani mieluummin esimerkiksi yllä lueteltuihin toimintoihin, lisättynä esimerkiksi mustikoiden perkaamisella ja hevosen harjaamisella.

Ja kyllä sen sitten huomaakin. Normitilanne on, että maanläheisistä harrastuksistani johtuen kynsienaluset ovat täynnä multaa ja kynsinauhat lähestulkoon vereslihalla. Edellinen manikyyri on tapahtunut ennen naimisiinmenoa ja tavallinen käsirasvakin tuntuu olevan aina hukassa. Eivät siis mikään kaunis näky nämä kädet.


Eteeni osui pari vuotta vanha naistenlehti, jossa toimittaja kertoi myyjän kavahtaneen hänen huonosti hoidettuja käsiään antaessaan rahasta takaisin. Mietin, onkohan minullakin sellaiset kädet. Jos pesen hampaat joka ilta ja aamu, ehdin varmaan tehdä jotain käsilleni edes kerran viikossa. Ensimmäinen askel on nyt otettu, ja vaikkei otteeni ollutkaan kovin vakaa tarttuessani pitkästä aikaa kynsilakkapulloon, olen ihan tyytyväinen lopputulokseen.

Tajusin myös, että tätä kynsihommaa voi tehdä ihan omaksi ilokseen. Punaiset pilkut sormenpäissä tuovat hiukan aurinkoa hankalampiinkin hetkiin. Tämä lakan sävy on muuten mielestäni aivan täydellinen. Siitä tulee mieleen tuore ananas ja sinivalkoraidalliset merimiesasut, eikä muistutus tuollaisista asioista arjen keskellä varmaan ole pahitteeksi.   

10 kommenttia:

  1. Niinpä, miten saisikin kätensä pysymään kauniina puutarhahommissa. On kuitenkin ihanaa poimia satoa omasta puutarhasta. Marjat, mustikka ja aroninmarja on pahimpia. Enpä tiedä keinoa, miten tällaiset väriaineet saisi pois muuten kuin kulumalla. Sadonkorjuuaika on kuitenkin aika lyhyt. Kaunis ruusukuppikin hoidetussa kädessä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, mustikoista ja muista marjoista tulevat jäljet ovat onneksi väliaikaisia. Mulla on kyse pikemminkin yleisestä huolimattomuudesta asian suhteen. Kauhon multaa pussista paljain käsin, vaikka puutarhahanskatkin on keksitty.

      Poista
  2. Joskus saan samanlaisen päähänpiston. Tosin mulla ne menee yhdestä kerrasta ohi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä laitoin tällä kertaa oikein alus- ja päälilakkaakin, joten lopputulos oli huomattavasti kestävämpi kuin joskus viimeksi kun olen lakkaa laittanut. En tiedä kuinka usein jaksan tai haluan jatkossa kynsiä lakkailla, mutta ainakin sitä käsivoidetta ja kynsiviilaa voisi käyttää vähän useammin kuin tähän mennessä, sekin olisi jo aikamoinen parannus.

      Poista
  3. Mullakin on ollut ennätyksellisesti kynsilakkaa muutamia kertoja tän kesän aikana. Kynsilakka varpaissa kuuluu kesään, mutta muuten oon aika laiska lakkailemaan, varsinkaan nyt ku remppahommat on kunnolla alkaneet.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen ollut laiska jopa varpaiden suhteen, joita sentään lakkailin kesäisin vielä joskus ennen lapsen syntymää. :)

      Poista
  4. Tykkäys kynsipostaukselle - kauniit kädet ja kuvat! :)

    VastaaPoista
  5. Minä olin perjantaina shoppailemassa eskarilaiseni kanssa kynsilakkoja. Ai että, mitä ihania värejä kynsilakoista nykyään löytyykään. Tuon pienen ihmisen kanssa sitä intoutuu lakkaamaan vähän useammin kynsiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, nämä nykyvärit ovat ihania! Eskarilainen on varmaan parasta lakkausseuraa :)

      Poista